Ce este un slogan?
Sloganul (motto-ul) este creat pentru a se completa armonios cu logo-ul. Daca logo-ul te va capta vizual prin elemente, culori sau concept, sloganul te capteaza auditiv, prin cuvinte sau inteles.
Scopul sloganului este de a te convinge sau de a te face si mai curios de un anumit produs, serviciu sau companie. Sloganul poate fi conceptual, comic, sau cu mesaj mai dur.
Sloganurile publicitare sunt scurte – grupuri memorabile de cuvinte utilizate in campaniile publicitare. Expresiile de publicitate sunt mijloace de a atrage atentia asupra unui element distinctiv (un aspect al produsului). Unele sloganuri pot fi create doar pentru anumite campanii limitate in timp; altele pot fi concepute ca un slogan corporativ, care urmeaza sa fie folosit pentru perioade lungi de timp.
Sloganul trebuie sa fie in acelasi timp simplu dar si complex, trebuie sa fie usor de memorat si creat destul de inteligent, pentru a fi memorat. Un slogan banal, simplu si simplist nu va fi niciodata tinut minte deoarece nu contine niciun interes sau captivare.
Factori principali pentru crearea unui slogan:
- Simplu si concis
- Concept unic
- De mare impact
- Usor de scris, citit si memorat
- Sa faca cititorul curios
- Greu de uitat
- Sa exprime o dorinta, o senzatie, o idee
- Simplu dar nu simplist